Seleccionar página

«Voor het bieden van een betere toekomst voor de kinderen van La Boquilla«

Over ons

De ontwikkeling van kinderen in de leeftijd van drie tot twaalf jaar in La Boquilla vormt de basis van het werk van Fundación Pescador de Letras (letterlijk vertaald: Stichting De Lettervissers). In deze achterstandswijk is hulp en ondersteuning hard nodig. De Stichting richt zich op primair onderwijs om jonge kinderen een lijn toe te werpen naar een betere toekomst. Dat doet zij niet alleen door basisonderwijs van hoge kwaliteit te bieden, maar ook met programma’s gericht op sociale en psychologische ontwikkeling en sport. Deze activiteiten zijn ingebed in de buurt, en dragen op die manier bij aan de kwaliteit van leven binnen de hele gemeenschap, aan begrip en sociale samenhang.

De deur staat ook open voor leerlingen met een leerachterstand of (lichte) handicap. Dat is onderdeel van ons inclusieve onderwijs. Daar hoort ook bij respect voor zowel culturele en etnische gewoontes en tradities als voor milieu en een goed leefklimaat.

Daarnaast ontwikkelen we projecten gericht op de rechten van kinderen en op het terugdringen van huiselijk geweld. We doen dit in samenspraak met de gemeenschap om daar zoveel mogelijk draagvlak te creëren en te behouden.

Stichting Pescador de Letras is opgericht door het Colombiaans-Nederlandse bedrijf Lure Media. De mensen achter dit bedrijf geloven in de noodzaak voor verandering in La Boquilla door onderwijs van hoge kwaliteit en de ontwikkeling van vaardigheden voor de jongste generatie in deze wijk.

Ontdek onze projecten

Met uw bijdrage kunt u de uitvoering en continuïteit van deze projecten mede mogelijk maken. En zo draagt u bij aan een stevige ontwikkeling van de kinderen op school, op sociaal en persoonlijk gebied, individueel en in familieverband. Onze voornaamste projecten zijn:

• Onderwijs: zowel peuterschool als basisschool.
  • Aanvullend onderwijs: huiswerkondersteuning, tutorials en ondersteuning voor de overgang naar   voortgezet onderwijs.
  • Speciale projecten zoals voeding, medische en psychologische zorg, ondesteuning van lokaleeiderschapstraining binnen de gemeenschap.
  • Cultureel programma: muziek en dans.
  • Computerles.
  • Sportproject: het voetbaltea

Donaties en contact

Uw bijdrage heeft een positief en duurzaam effect: het verandert de levens van kinderen en de hele gemeenschap in La Boquilla.

U kunt uw donatie rechtstreeks storten op:

Bank: Bancolombia

Account: Cuenta de Ahorros (Savings Account) no. 787-807984-58

Name of the account: Fundación Pescador de Letras

Voor meer informatie, of als u een sponsor of vrijwilliger wil worden, kunt u contact opnemen met:

Tatiana Narvaez
Manager